Prema EU regulativi (EC) No 1222/2009 od 01. Studenog 2012., sve gume koje se prodaju unutar Europske unije trebaju imati službenu EU oznaku za gume. Ova oznaka sadrži 3 informacije:
POTROŠNJA GORIVA
A (najmanja potrošnja) do G (najveća potrošnja)
DRŽANJE NA MOKROJ CESTI
A (najkraći zaustavni put) do G (najduži zaustavni put)
NIVO BUKE
1 crtica (najtiše) | 2 crtice (srednje) | 3 crtice (najglasnije)
.
Opširnije:
EU oznake ocjena testiranja guma
Nova EU oznaka gume daje važne informacije o sigurnosti gume i njezinom utjecaju na okoliš. Slično energetskoj oznaci s kućanskih aparata, EU oznaka gume olakšava usporedbu u odnosu na prianjanje na mokrim cestama, potrošnju goriva i razinu buke.
Položaj EU oznake gume
Nove gume moraju imati na samoj gumi EU tabelu od studenog 2012., obično u obliku naljepnice na samoj gumi.
.
.
.
.
.
.
UŠTEDA GORIVA
Kako guma štedi gorivo?
Gume koje štede gorivo trebaju manje energije za okretanje. Guma koja se lakše kotrlja treba manje goriva jer se manje energije troši na trenje i toplinu.
Kako se ocjenjuje ušteda goriva?
Ušteda goriva ima ocjenu od A do G (na bojom označenoj skali).
A (zeleno) = najviša ocjena uštede goriva
G (crveno) = najniža ocjena uštede goriva
Ocjena D ne koristi se za putničke automobile.
Što predstavljaju navedene ocjene
Razlika između ocjene A i G može predstavljati smanjenje u potrošnji goriva do 7,5%. Da bismo vam to jasnije predočili, izračunali smo da odabirom guma s ocjenom A umjesto guma s ocjenom G možete uštedjeti više od 6 litara goriva na svakih 1000 kilometara.
Što još utječe na potrošnju goriva?
Za optimalnu uštedu goriva gume moraju biti pravilno napuhane. Manji tlak u gumama povećava otpor kotrljanja i utječe na učinkovitost prianjanja na mokrim cestama.Pritisak u gumama trebalo bi redovito provjeravati s ciljem poboljšanja karakteristika prianjanja na mokroj podlozi i učinkovitosti potrošnje goriva.
Težina vozila i vaš osobni stil vožnje također su značajan čimbenik. Energetski učinkovita vožnja ili „eko vožnja“ može značajno smanjiti potrošnju goriva, znaći ekološka vožnja može značajno smanjiti potrošnju goriva, a čuvate i okoliš.
.
.
PRIANJANJE NA MOKROM
Što je prianjanje na mokrom?
“Prianjanje na mokrom” sposobnost je gume da se drži uz cestu u mokrim uvjetima. EU ocjena fokusira se na jedan aspekt prianjanja na mokrom, a to je učinkovitost gume u kočenju na mokrom.
Kako se ocjenjuje prianjanje na mokrom?
Prianjanje na mokrom ocjenjuje se od A do F:
A = najviša ocjena
F = najniža ocjena
Ocjene D i G ne koriste se za putničke automobile.
Što predstavljaju navedene ocjene
Pri naglom kočenju nekoliko metara može biti presudno. Za putničko vozilo pri potpunom kočenju pri brzini 80 kmh, komplet guma s ocjenom A zaustavit će se na putu kočenja kraćem do 18 metara od guma s ocjenom F.
Napomena: U vožnji uvijek poštujte preporučenu udaljenost zaustavljanja.
.
.
BUKA
EU ocjene mjere emisiju vanjske buke guma u decibelima.
Klasa buke
Budući da mnogo ljudi nije upoznato s vrijednostima decibela, prikazana je i klasa buke. Time se gume kategoriziraju u odnosu na najavljena europska ograničenja za buku guma.
• 1 crni val: tihe gume (3 dB ili više ispod budućeg europskog ograničenja)
• 2 crna vala: umjereno tihe (između najavljenih europskih ograničenja i 3 dB ispod ograničenja)
• 3 crna vala: bučne gume (iznad najavljenih europskih ograničenja)
Što predstavljaju navedene ocjene
Razine buke mjere se na logaritamskoj skali. Prema tome, povećanje od samo nekoliko decibela predstavlja veliku razliku u razini buke. U stvari, razlika od 3 dB udvostručuje količinu vanjske buke koju stvara guma.
.
.
Cjelovitu uredbu (EZ) br. 1222/2009 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA pogledajte ovdje:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/HTML/?uri=CELEX:32009R1222&from=HR